Jogurt z owocami – na deser lub jako przekąska po treningu


przy stole / 14 czerwca 2018

Jak może się zorientowaliście nie jestem wielką fanką tak zwanych zdrowych zamienników słodyczy. Wolę od czasu do czasu zjeść prawdziwe ciastko czy lody. Byle nie za często 🙂 Ale z drugiej strony lubię w weekend zjeść jakiś deserek. Moim zdaniem dobrym kompromisem jest po prostu jogurt z owocami. Jest pyszny, zdrowy i do tego może być śliczny. A wiadomo, że jak coś jest ładne, to od razu jest smaczniejsze.

Taki deserek można zjeść po niedzielnym obiedzie albo po powrocie z treningu. Łatwo można modyfikować jego kaloryczność i zawartość makroskładników w zależności od potrzeb i indywidualnego zapotrzebowania.

Co będzie potrzebne (na dwie porcje)

  • Jogurt naturalny – taki jaki lubicie, ale lepiej mniej niż bardziej gęsty
  • Siemie lniane – 3 łyżki
  • Otręby owsiane lub dobre jakościowo musli
  • Owoce – truskawki, kiwi, maliny, jagody lub inne, które lubicie

Co robimy

Jogurt mieszamy z siemieniem i wlewamy do jakichś ładnych naczynek. Na jogurt wysypujemy otręby lub musli (całkiem spoko jest musli GoBio z Biedronki). Na warstwę otrębów/musli dajemy owoce. Latem najlepsze są rzecz jasna świeże, ale równie dobrze sprawdzą się mrożone. Przy czym te mrożone lubię zblendować, bo po rozmrożeniu nie zachowują kształtu. Oczywiście możecie dać więcej niż jedną warstwę owoców 🙂

Najprostsza wersja, czyli jogurt, otręby i truskawki, to mniej niż 200 kcal w jednej porcji. Kaloryczność i rozkład makroskładników będzie w dużym stopniu zależeć od tego jaki jogurt i jakie owoce wybierzecie.

Deser można też urozmaicić orzechami czy bakaliami. Oczywiście to nieco podniesie kaloryczność deseru.