Fasolka w sosie pomidorowym – szybkie danie na domowy lub biurowy obiad

wpis w: przy stole, za biurkiem | 0

fasolkaCzas potrzebny na przygotowanie posiłków gra istotną rolę w życiu każdego zajętego człowieka. Przygotowanie pełnowartościowego jedzenia jest sporym wyzwaniem jeśli ktoś nie chce poświęcić na to całego dnia. Pracochłonne dania skutecznie zachęcają do korzystania z łatwiejszych rozwiązań w postaci gotowych dań czy jedzenia w lokalach gastronomicznych.

Jednym z moich sprawdzonych sposobów na ciepły posiłek w pracy jest fasolka w sosie pomidorowym. Nie traci smaku czy atrakcyjności wizualnej po przyniesieniu do biura (po części dlatego, że akurat atrakcyjna wizualnie to ona nigdy nie jest) i można ją łatwo podgrzać w mikrofalówce. Jeśli macie możliwość odgrzania jedzenia i nie macie problemów żołądkowych po fasoli, to myślę, że spodoba Wam się ta propozycja.

Składniki (na dwie porcje)

  • Puszka fasoli (jaką lubicie najbardziej)
  • Kartonik przecieru pomidorowego (500 ml)
  • Cała papryka
  • Cała cebula
  • Ząbek czosnku
  • Łyżeczka oleju kokosowego (lub innego)

Co robimy

fasolka

Cebulę i paprykę kroimy w kostkę, ząbek czosnku obieramy i przeciskamy przez praskę. W garnku rozgrzewamy olej, wrzucamy cebulę i czosnek. Mieszamy o po chwili wlewamy odrobinę wody. Jak cebula zmięknie, dokładamy paprykę i chwilę dusimy. Na koniec wlewamy przecier pomidorowy i wrzucamy odcedzoną na sitku fasolkę. Doprawiamy do smaku. Ja zwykle używam wędzonej papryki i chilli.

fasolka

Gotowe danie przekładamy do pudełek, a pudełka wkładamy profilaktycznie do foliowych torebek. Na wszelki wypadek.

Jedna porcja takiej fasolki dostarcza około 320 kcal. Kaloryczność dania można zwiększyć poprzez dodanie “wkładki mięsnej” w postaci dobrej kiełbasy lub boczku.

Do fasolki świetnie pasuje kajzerka (ok. 160 kcal) lub ryż (50g – ok. 160 kcal). A jeśli zależy Wam na ograniczeniu kaloryczności możecie zjeść ją jako samodzielny posiłek.

Smacznego 🙂