Jak ćwiczyć tanio i w międzyczasie

wpis w: na macie | 0

ćwiczenia

Jak już ustaliliśmy aktywność fizyczna nie wymaga gigantycznych nakładów finansowych. Niemniej zdjęcie wysportowanej sylwetki zrobione na siłowni wygląda znacznie lepiej niż zdjęcie tej samej sylwetki na tle niepozmywanych garnków dlatego tak wiele fotografii z kategorii fitness, które można znaleźć zahacza o siłownię. Na szczęście świat nie kończy się na siłowni. Pierwszym miejscem, w którym można ćwiczyć jest własny dom.

Ćwiczenia w domu

Sport w domu ma bardzo wiele zalet, a największą jest to, że nie trzeba nigdzie wychodzić. To oznacza, że na ćwiczenia potrzebujesz tylko tyle czasu ile faktycznie ćwiczysz, a w przerwie między ćwiczeniami możesz zamieszać obiad w garnku, który właśnie gotujesz.

Potrzebujesz kawałek podłogi i możesz szaleć. Naprawdę w domu można wykonać mnóstwo świetnych ćwiczeń. Jeśli nie masz pomysłów lub koniecznie potrzebujesz trenera skorzystaj z gotowych zestawów ćwiczeń, których mnóstwo znajdziesz na youtubie. Do wyboru do koloru. W kolejnych wpisach przedstawię moich ulubionych internetowych trenerów 🙂

Czym zastąpić podstawowy sprzęt do ćwiczeń

Mata wydaje się niezastąpiona, ale to nie do końca prawda. Jeśli na podłodze masz dywan lub wykładzinę, to w zasadzie jesteś już, nomen omen, w domu. Na dywanie świetnie się ćwiczy i nie potrzeba już nic na nim kłaść. Dobrym rozwiązaniem może być koc lub ręcznik. Ja przez bardzo długi czas ćwiczyłam na kocu i mogę zapewnić, że to całkiem dobry patent.

Sztangi czy ciężkich hantli w domu sami raczej nie zrobimy, ale to nie znaczy, że w ogóle nie możemy korzystać z obciążenia. Butelki z wodą z powodzeniem zastąpią hantelki. Najlepsze są takie półlitrowe lub 0,75l. Większe są już niezbyt poręczne. To oczywiście nie dużo, ale na początek wystarczy. Można też wykorzystać plecak, oczywiście nie do podnoszenia, ale jako kamizelkę. Jeśli wsadzimy coś do plecaka, a następnie plecak na plecy mamy możliwość trenowania z obciążeniem.

Do ćwiczeń w domu można też wykorzystać krzesła, ścianę, ciężką książkę, pasek od szlafroka i wiele innych przedmiotów. Generalnie ograniczeniem jest tylko inwencja, a z pewnością internet podpowie sporo gotowych rozwiązań.

Ćwiczyć można też w drodze

I to jest naprawdę świetna rzecz. Kondycję można dość skutecznie poprawić nie wykonując specjalnych ćwiczeń. Wystarczy wybierać schody zamiast windy i chodzić zamiast jeździć. Szybki marsz jest świetnym sportem, dostępnym całkiem za darmo i w dodatku robi się zupełnie przy okazji.

Dla dobrej formy wybór odpowiedniego sposobu komunikacji jest bardzo ważny. Jasne, że ta forma aktywności nie dla każdego jest dostępna, ale jeśli jest to możliwe, to naprawdę warto korzystać.

W ogóle chodzenie jest jedną z najbardziej naturalnych aktywności dla człowieka. Trudno przy tym o kontuzję, a to też jest istotne. Dlatego jeśli można gdzieś pójść zamiast jechać, to warto tak zrobić. A jak, nie to zawsze można pójść na spacer. Najlepiej z rodziną lub znajomymi. W ten sposób łączy się przyjemne z jeszcze przyjemniejszym 🙂 Można zażyć trochę ruchu i spędzić miło czas w dobrym towarzystwie.

Inne pomysły

Bezkosztowych sposobów na aktywność fizyczną jest sporo. W niektórych miastach istnieją siłownie plenerowe, czyli po prostu przyrządy do ćwiczeń stojące w parkach. Każdy może z nich korzystać. Jeśli macie w okolicy trzepak, to on również doskonale zda egzamin jako sprzęt do ćwiczeń. Z resztą kiedyś, kiedy dzieci jeszcze bawiły się na podwórkach trzepaki były często wykorzystywane właśnie jako przyrząd sportowy.

Grunt to chęć. Jeśli chcecie trochę się poruszać, a fundusze nie pozwalają na zakup karnetu na siłownię lub brak jest czasu, to możecie skorzystać z wielu darmowych i nieczasochłonnych możliwości. A jak brakuje Wam pomysłów, to wystarczy zapytać wujka google. On z pewnością coś podpowie.

Jeśli macie jakieś swoje patenty na dbanie o kondycję za darmo i przy okazji to śmiało się podzielcie 🙂